Test realnego zasięgu Tesli Model 3 RWD przy 120 km/h

Niemieccy dziennikarze zrobili test realnego zasięgu elektryków na autostradzie. I trochę się dziwili się, że jadąc 130 km/h osiągają niższy zasięg niż deklarowany przez producentów wg normy WLTP. Tyle, że w przypadku tej procedury średnia prędkość wynosi 46,5 km/h. A maksymalna, chwilowa, 131 km/h. Sprawdziliśmy jak jest w naszej Tesli Model 3 RWD.

Korzystając z okazji, że trafiła nam się trasa ekspresówką w porze najmniejszego ruchu zmierzyliśmy zużycie jadąc 120 km/h non-stop przez równe 100 km. Padał lekki deszcz, droga była mokra lub wilgotna, temperatura zewnętrzna wynosiła 19 stopni C. Bateria nie była wcześniej rozgrzewana. Było bezwietrznie. W takich warunkach licznik zużycia wskazał 16,6 kWh/100 km.

350 km Teslą z najmniejszą baterią

Daje to zasięg 346 km przy założeniu rozładowania baterii do zera. W zakresie rozładowania baterii od 100% do 20% – jadąc non-stop 120 km/h, osiągnąć można zasięg 277 km. To jest 21% mniej niż zasięg deklarowany przez producenta (TM3 RWD, bateria 60 kW, zasięg fabryczny 438 km).

Dodamy jeszcze, że zjeżdżając z „S”-ki na ostatnie kilka kilometrów trasy drogami lokalnymi zużycie zaczęło szybko spadać do 15,9 kWh dla całej trasy. To przekłada się na zasięg max 360 km oraz 290 km w zakresie rozładowania baterii od 100% do 20%. W naszym przypadku takie zużycie i zasięg przyjmujemy jako rzeczywiste “w prawdzimy życiu” ponieważ przy przebiegu 18 000 km średnie zużycie energii oscyluje właśnie wokół 15,8-15,9 kWh. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *